Postitatud Lisa kommentaar

MEESKONNAD ALUSTASID IDEAALSE KLIENDITEEKONNA KAARDISTAMIST

Picture17.-19.jaanuaril 2023.a toimusid Wesenberghi Konverentsikeskuses järgmised (II) töötoad. Töötubadest võtsid osa kõigi 8 KOV-i valdkondadeülesed meeskonnad, kokku 60 spetsialisti.
Sotsiaalse Innovatsiooni Labor andis ülevaate koostöömudeli ülesehitusest ning võimalikest takistustest, mille tõttu ei ole koostöö alati piisavalt tõhus ning süsteemne. Oluline on välja tuua, et võrgustik ei toimi kui sinna „kuuluda“, vajalik on teadlik panustamine ning süsteemne eestvedamine. Tähtis on ka ühiste eesmärkide sõnastamine, võrgustiku järjepidev arendamine ja tulemuste hindamine. Tõrkeid esineb sageli kommunikatsioonis ning osapoolte rollijaotustes ja ülesannetes.
Antud projekti käigus on kõik kohalikud omavalitsused kaardistanud sihtrühmad (persoonad)ressursid ning koostatud on põhjalik kokkuvõte varajast koolist väljalangemist soodustavate tegurite kohta (perekondlikud tegurid, individuaalsed tegurid, koolivälised individuaalsed ja sotsiaalsed tegurid, haridusasutusega seotud individuaalsed tegurid ning haridusasutusega seotud sotsiaalsed tegurid, koostanud: Stories for Impact, Jaan Aps). Tegurite kokkuvõttest selgub, et keskhariduse omandamine sõltub Eestis suuresti põhikooli lõputulemustest. Ligi pool neist, kelle põhikooli lõputunnistuse keskmine hinna on alla 3,5, ei jõua keskhariduse omandamiseni.
Ennelõunal tutvustas Evelin Kostabi (Sotsiaalse Innovatsiooni Labor) persoonaintervjuude tulemusi ning jagas iga KOV-i meeskonnale visualiseeritud sihtrühma kokkuvõtte ning  klienditeekonna.
Päeva teises pooles alustasid meeskonnad ideaalse klienditeekonna kaardistusega. Põnevat arutelu jätkus päeva lõpuni, mil valmisid algsed ideaalse klienditeekonna kaardistused.

Järgmised töötoad toimuvad juba 31.01, 01.02 ning 02.02.2023.a, kus jätkub sisukas mõttetöö koostöömudelite lahkamisel.

Ajavahemikul 06.-09. veebruar 2023.a toimub projekti õppevisiit Norra Kuningriiki, Agderi piirkonda (Lõuna-Norra, Kristiansand) tutvumaks sealsete parimate praktikatega. Saadud teave ja kogemused on sisendiks kohaliku tasandi integreeritud teenusemudelite väljatöötamise protsessis. Õppevisiidi delegatsioon on 19-liikmeline.
Õppereisil toimuvad arutelud, miniseminarid ning erinevate asutuste külastused.
Fookus on koolist väljalangemise ennetamisel (sh varajane ennetamine) ning sealse piirkonna parimatel praktikatel:
1)Vennesla Bridge projekt, mis on suunatud ennetustöösse koolist väljalangemisriskis noortega ja NEET-noortega
2) Lindesneslosen projekt, mille eesmärgiks on samuti noorte toetamine hariduse omandamisel ja lõpetamisel. Projekti sihtrühmaks on noored, kellel on probleeme vaimse tervise, sõltuvusainete ja koolihariduse omandamisega. Informatsioon: https://agderfk.no/vare-tjenester/folkehelse-levekar-og-likestilling/ung-support/


In English:
THE TEAMS STARTED MAPPING THE IDEAL CUSTOMER JOURNEY
On 17th-19th January, 2023 workshops (II) took place in the Wesenbergh Conference Center. Teams of all 8 local municipalities, 60 specialists in total, took part in the workshops.
Sotsiaalse Innovatsiooni Labor gave an overview of the structure of the cooperation model and possible obstacles, due to which cooperation is not always efficient and systematic enough. It is important to point out that teamwork does not work if you “belong” to it, conscious contribution and systematic leadership are necessary. Formulation of common goals, continuous development of the network and evaluation of results are also important. There are often breakdowns in communication and in the roles and tasks of the parties.
During this project, all teams have mapped target groups (personalities)resources, and a comprehensive summary of the factors contributing to early school leaving (family factors, individual factors, individual and social factors outside of school, individual factors related to the educational institution and social factors related to the educational institution, prepared by: Stories for Impact, Jaan Aps). The summary of the factors shows that the acquisition of secondary education in Estonia largely depends on the final results of elementary school. Almost half of those with an average score of lower than 3.5 on their primary school leaving certificate do not reach secondary education.
Evelin Kostabi (Sotsiaalse Innovatsiooni Labor) presented the results of the personal interviews and shared a summary of the visualized target group and the customer journey for each local government team.
In the second half of the day, the teams started mapping the ideal customer journey. The exciting discussion continued until the end of the day, when the initial mappings of the ideal customer journey were completed.

Next workshops will take place on 31st January, 1st February, 2nd February.

In the period 06th-09th February 2023 visit to Norway (Southern Norway, Kristiansand) will take place to get acquainted with the best practices there. The information and experiences gained are input in the process of developing integrated service models. Visit delegation has 19 members.
Discussions, mini-seminars and visits to various institutions will take place during the visit.
The focus is on the prevention of dropping out of school (including early prevention) and the best practices in the region:
1) The Vennesla Bridge project, which is aimed at preventive work with young people at risk of dropping out of school and NEET young people
2) Lindesneslosen project, the goal of which is also to support young people in acquiring and completing their education. The target group of the project is young people who have problems with mental health, addictive substances and acquiring school education. Information: https://agderfk.no/vare-tjenester/folkehelse-levekar-og-likestilling/ung-support/

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga